Tuesday 1 January 2019

PERCUTIAN AKHIR TAHUN 1

Bismillahirahmanirahim
waktu aku menaip blog ni dah masuk tahun 2019,selamat tinggal 2018 yang berikan aku sinar bahagia berbanding 2017.2018 ckup smooth bagi aku,terima kasih Pencipta ku.

penghujung 2018 aku rancang untuk bercuti,time ni lah nak habiskan masa dengan suami dan anak2.barang2 sekolah dah siap semua dah,nnt aku post belanjawan anak masuk darjah 1.hari ni aku nk kongsi belanjawan bercuti hujung tahun nama diberi:)

aku cuti 21-29/12/2018 n same goes to my hubby,22hb kena daftar khayla bersekolah tahun 1. so rancangan awl kami nk bercuti 23 hb.
23 hb tu banyak kerja lah pulak,nak hantar sepupu(pengasuh iqi) naik bas balik besut,nak pos parcel sabun pencuci muka MT.Fuji original dr jepun,nak kemas rumah sbb nk tinggal lama,aduiiiiiii.tik tok tiok tiok siap hantar n pos barang dah pkl 2,kami masih lg berbincang nk pergi bercuti kemana.xpk pon lg negeri yg nak pergi bercuti,huhuhuhu.
bincang 2 minit je decide pergi bercuti esk je lah,sbb nk g servis kete,tukar tayar kete n tinted.xsempat dah nk gerak.kucing kt umah xtau nk letak mana,pakaian xkemas lagi.nampak xbanyak benda lg lom buat,tp ada hati nak pergi bercuti.kami plan nk ke PENANG.

24/12/2018- pkl 630 tersedar,bgn terus solat n packing baju sendiri,suami,pakaian anak2,barang2 yang nk bawak,banyak uiiiiiii.5 beg,1 bakul..
lam pkl 930 semua dah siap,mintak tlg jiran sebelah tgkkan n bg makan kt JACK,DASH dan TEH,bagi saguhati skit kt org sebelah tanda terima kasih tlg bg mkn kt ksygn keluarga kami ni.

comel x kami?hehehe.kesayangan keluarga AZHAN.

settle masalah bulus2 tu,so kami nk gerak ke umah mertua di wakaf bharu dahulu sblm ke PENANG,sebab nk ambil geran kereta sebabbbbb.....hajat di hati dari penang nk ke bukit kayu hitam,nak pergi HATYAI.

dah sampai cari geran xjumpa,nk mrh,geram semua ada.mulalah scene salah menyalah berlaku.aku ckp azhan,azhan ckp aku.tgk roadtax pon expired 25hb,aduiiiiiii.dugaan apakah.dah pkl 11 pg tp xleh gerak kemana2,kepala dah start pening sbb stress kot.anak2 main dgn girangnya di rumah tok ma tok bah,mami ngan papa mencuka dalam bilik.hahaha.wassap agent n bayar roadtax.

kami rilex jap n ambil mood,terus ckp kt azhan,jom kita pergi ambil geran kat JPJ.seb baik dia pon panas xlama die senyum n said jommmm...

sampai kt JPJ Panji 12.30 t/hari,skali kaunter ttp dan akan d buka pkl 2.weiiiiiiii pkl 2 baru bkk kami nk gerak pkl berapa pergi penang.bincang2 baru teringat UTC KBMALL kan ada,jom pergi sana lah.apasal lah dari awl td kami xteringat UTC ada,lagi dkt ngn umah.ni nak ke panji pon dah 40min sbb jem.

sampai sana ALLAHU ramai lah plak,isi borang ambil nombor dan tunggu.1 jam 20 minit sampai turn,1 jam 20 minit hokeyyyyy bukan 20 minit.bayar RM50 dapat geran baru.settle semua AZHAN pns badan,die demam.bertabahlah mami...:(

takkan lah aku pentingkan diri sendiri sgt nk paksa dia pergi sbb demam,dalam hati xde harapan dah nk g bercuti ni sbb nampak die pucat,letih n badan pns.so mlm tu kami tido umah tok ma je.bgn pg esk die kate die dah sehat tp nk berhenti2 lah kalau g bercuti,xnak direct sbb tkt xlarat.aku on je asal dapat pergi n nampak die pon better from last nite,
so here we goooooooo.....

sampai cabang dpn umah kiri ke bandar kb,kanan ke pasir mas(means laluan nk ke penang),azhan tanye nk kemana ni?haaaaa sudah,hahaha.plan berubah ke?
aku ckp jom kita ke kuantan lah sbb boleh pergi gambang water park,kat penang makan je best,sian plak anak2,kita nk pergi bercuti utk dieorg.
azhan ckp 'ok' terus ke kiri meneruskan perjalanan percutian kami yg tiba2 berubah,ats kereta tu jgk lah plan nk tido kt mana,nk berhenti kat mana,nk ikut laluan mana,nak pergi lama mana,all in one.

so NO PENANG YES KUANTAN.

nnt aku sambung perjalanan percutian kami,stay tuned.









No comments:

Post a Comment