Tuesday 4 December 2018

PENGALAMAN BERCUTI DI CAMERON HIGHLANDS 1

Assalamualaikum semua...
hari ni nk start menulis balik,last menulis 2 tahun lepas,kerja sebagai wartawan tapi blog sendiri pon xupdate.hapoooooooo

aku nk kongsikan percutian ke cameron mase birthday aku 13 julai 2018 hari tu.cerita 4 bulan lps,huhu,xpelah lama pon, at least bila aku rindu aku akan baca blog ni n leh imbau kenangan lama.

pkl 7 pg on that date azhan senyum2,aku tanye kenapa senyum2 ni?tahu lah arini birthday saya,xyah lah senyum gitu.birthday sy xseronok pon...
alolololo buat2 sedih la konon,mengharapkan dia bg something ke,bawak bercuti ke,hape ke kan.special date kot...

"jom kita g cameron nak"
aku cam...😮😮😮😮
"betul ni?nak bawak g cameron ke???dah 3 tahun xpergi,last pergi masa awl mengandungkan iqi"
"iye..cepat2 siap,nnt lewat plak sampai sana"
"aii aii captain"
aku sepantas kilat kuhulu kehilir kedepan kebelakang kemaskan pakaian,kejutkan khayla dan seisi rumah,bersiap2 nk g bercuti walauponnnnnnn 2hari 1 malam je.

iqi ngan xmandi sbb masih tido aku angkut je letak dalam kereta,khayla dgr nk pergi cameron boleh plak bgn n mandi air sejuk,kalau kejut nk g sekolah banyak lah drama air mata.anak oh anak.
dah siap2 kemas pakaian yang nak bawak,susu pampers iqi,bekalan ubat dan mcm2  lah aku bwk,aku kemas lak umah.at least sampai umah nnt penat2 leh terus tido.setipa kali nk berjalan jauh aku akan pastikn rumah aku bersih dlu sbb aku suka bila balik rumah dalam keadaan terusun.

lbh kurang pkl 9 camtu kami bertolak ke CAMERON HIGHLAND. hotel xbooking lg ni,azhan kata walk in je nnt.aku plak jenis satu2 hotel aku akan call utk check rate.dan bila call harganya lagi2 tinggi dr online even guna gov rate, hotel kami tiap kali ke cameron xpernah berubah iaitu copthorne hotel, dari 1st kami pergi hngga latest mmg hotel tu lah kami menginap.

Luckyly,agoda hantar code discount sempena birthday by email,aku terus redeem code tu n sampai bandar gua musang aku cash in lam account maybank n buat bayaran.kami dapat deluxe room pada harga rm130/nite.murahkan??rezeki plannning bercuti last minit.

teruskan perjalanan kami ke tanah tinggi,nasib baik xjem sbb hari jumaat,lau sabtu ahad mmg xpyh lah pergi,membazir je,nk bercuti ni yg paling penting pilihan date.kalau pergi musim cuti sekolah, rate hotel mahal,jem,barangan mahal,penat pon dapat.

dalam pkl 2 camtu kami sampai ke hotel,suka sgt anak2 dapat bercuti tempat sejuk, aku terus pergi lobby n check in.dapat je kunci bilik,naik letak barang terus trun jalan2 kat bwh pergi pasar tani sblh hotel.jalan je pon..bukan jauh,5min je jalan kaki.


ni gambar kt luar hotel masa nak pergi jalan2,aku suka sgt jalan2 bwk anak area ni rasa fresh,mcm keluarga bahagia sangat.hahaha.

pergi pasar beli cendawan goreng,aiskrim,jagung,ubi,strawberry.kalau nk beli strawberry utk kawan2,kt sini mura.yg pack kecil2 tu leh dapat rm10 utk 5 pack.sesuai lah utk korang bg kt kwn2 ofis ke,jiran2 ke,sebagai tanda kenang kenangan. aku pon beli jgk tp sape nak kena ambik kt umah lah,sebab beli 15 pack je..huhuhuhu



dah siap beli makanan tu n jalan2 jap area situ kami masuk bilik.rest utk keluar mlm tu plak. ajak anak2 keluar dinner dieorg tak nak,semua nk stay kt bilik sbb wifi laju.alhamdulillah,boleh mami papa dating.hahaha.dont worry,ada org dewasa yg jagakan dieorg.
kami g tapau kfc,beli beger kat tepi jalan pastu g ke pasar malam,lagaknya macam org bujang n baru kawen.over nau nau😑

plannya nk g makan steamboat tp perut dah kenyang sebab dah mkn kfc,so kami postpone.dah siap beli kat pasar malam balik bilik bg ank2 makan n buat aktiviti bersama anak2.malam2 papa n iqi main bola dalam bilik,aku n khayla layan cerita kat you tube.xtau pkl berapa kami semua tido...


...SAMBUNG NNT...



No comments:

Post a Comment